poniedziałek, 15 października 2012

Jesienne smaki

Braki czasu! Co ja na to poradzę :( Staram się jak mogę.
Ostatnio spędzam czas w kuchni zamykając smaki lata w słoikach.
Robiłam leczo wegetariańskie - bo moja córka zrobiła się wegetarianką. Cóż mi pozostało - gotuję czasami 2 potrawy z mięsem i bez mięsa. Uczę się robić potrawy bez mięsa. Dobrze, że jeszcze je ryby.


Tak wyglądało to na patelni. Trochę krojenia i smażenia, a oto efekt.


Dopiero włożone w słoiki. Już trochę zjedzone - najważniejsze, że wszystkim smakowało. Mniam!

LECZO WEGETARIAŃSKIE

Składniki:
- 1 marchewka
- 2 cebule
- 2 cukinie
- 1 por
- papryka kolorowa - 1-2
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- ok. 1 kg pomidorów
- 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego
- przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano ( lub to co jeszcze Wam smakuje)

Kroimy wszystko w kostkę (cukinię ze skórką). Na rozgrzanej patelni wrzucamy warzywa po kolei, lub wszystkie naraz, jak kto woli. Ja na początek wrzuciłam cebulę, a potem po kolei resztę. Trzeba smażyć aż warzywa będą miękkie. W międzyczasie parzymy i obieramy ze skórki pomidory. Kroimy na mniejsze części (bez gniazd i łykowatych części) i na patelnię, dodajemy przyprawy, koncentrat pomidorowy i gotowe. Jak wszystkie składniki się połączą do słoików i pasteryzujemy ok 20-30 min.

SMACZNEGO!!!!
Miłego dnia.


2 komentarze:

  1. na pewno wypróbuję ten wegetariański przepisik bo lubię sobie czasem zrobić dzień bez mięsa...

    OdpowiedzUsuń